Erre a kérdésre csak akkor tudunk jó választ adni, ha megvizsgáljuk, mit is hamisítanak a hamisítók? Nos, szinte mindig szabadalmaztatott, vagy jogvédelem nélküli, de kiváló minőségű, vagy egyedülálló tulajdonságokkal bíró eszközöket, eljárásokat, gondolatokat lopnak el a hamisítók. Az ok igen egyszerű: a valós igényeket magas színvonalon kielégítő megoldások komoly innovációk, fejlesztések, vagy igen ritka megoldások alkalmazása során jönnek létre. Az ilyen megoldások alkotói elkötelezettek az adott probléma legjobb megoldásának keresésében, rengeteg időt, pénzt, energiát, fáradtságot fektetnek be addig, amíg a gondolatból kézzel fogható eszköz, vagy megvalósítható eljárás születik.
A Roddy zoknicsipesz is egy valós problémára adott, szabadalmi oltalommal védett válasz.
Miután a zoknikat nem csak használjuk, hanem mossuk, szárítjuk, tároljuk is, természetes igény egy olyan segédeszköz bevetése, ami minden fázisban együtt tartja az összetartozó párokat, akár mosásról, akár szárításról, vagy tárolásról van szó. Természetes, hogy a párban együtt tárolt zoknikat igen kényelmesen választhatjuk ki használatra, ekkor lekerül róluk a csipesz, és használat után azonnal vissza is kerül a szennyes zoknira, amivel megoldottuk az elveszés, elkallódás, elkeveredés problémáját. Ha minden családtagnak saját színe van, akkor még összetartozó zokni párok tulajdonoshoz-rendelése is automatikusan megoldódott.
Nos, itt a válasz: ez egy komplex, jó megoldása egy ismert, sokakat érintő problémának, ezért hamisítják.
Mint minden termék-másolás esetén, itt is azonos a válasz: lusta, ugyan akkor kapzsi, magas szintű, önálló innovációra képtelen emberek, cégek foglalkoznak azzal, hogy ellopják mások megoldásait. Tudomásul kell vennünk: amióta világ a világ, azóta voltak, és amíg világ világ, addig mindig lesznek hamisítók, mert erkölcsi kérdésekben a világ változatlan. Mit lehet tenni ez ellen? Nem sok mindent. Jelentősen függ a szabadalmi védelem és a szabadalom bitorlásának megtorlása egy-egy adott társadalom jogrendjétől, annak színvonalától, és a bírói ítélkezési gyakorlat, majd az azt követő, ítélet kikényszerítő gyakorlat hatékonyságától. A Roddy például hazánkban, az USA-ban, és Kínában is szabadalmi oltalommal védett termék, és eddig nem találkoztunk az amerikai piacon hamisítvánnyal, míg hazánkban egyedi gyűjteményünk van a silány másolatokból. (Természetesen ismerünk minden hamisítót, akinek a termékéből van példányunk.)
Nos, az egyes pontban világossá tettük, hogy több embert érintő, egyedi megoldások képesek arra, hogy szabadalmi oltalommal bíró, sikeres termékekké váljanak. Ezeket a termékeket igen erős belső motivációjú, elkötelezett emberek hozzák létre, akiknek a legfőbb, elsődleges szempontja az adott probléma minél magasabb színvonalú, minél tökéletesebb megoldása. A megoldás piaci megjelenése előtt számtalan teszt, finomítás szolgálja a legjobb formák, a legkiválóbb alapanyagok, a célnak leginkább megfelelő technológiák kidolgozását. Ezek a tesztek sokba kerülnek ugyan, de a fejlesztés fázisában elmondhatatlanul sok hasznos gyártási és felhasználói tapasztalat, tudás kerül a feltaláló és csapata birtokába. Olyan tudás, amivel a hamisító nem rendelkezik. A hamisítónak nem is célja ezen ismeretek birtoklása, hisz üzleti sikere a megtévesztésen alapul: a legkézenfekvőbb színek, formák egy az egyben történő lemásolása, hogy a felhasználó azt higgye, eredeti terméket tart a kezében. (Éppen úgy, mint egy hamisított Nike, Adidas, vagy Reebook esetében)
A mi esetünkben például a megvizsgált hamisítványok alapanyaga egy speciális POM keverék helyett olcsó ABS volt, színvédőt nem tartalmazott, lúgos áztatásnál az anyag „kivérzett”, a nap hatására a csipesz rideggé, törékennyé vált, szárító gépben pedig egyszerűen „kilágyult”, eldeformálódott.
Ha olyan gazdag vagy, hogy bóvlit vásárolsz, én segítek neked, mondja a hamisító. Ezen hamisítványok használati értéke az olcsó, silány termékekre jellemző: vedd meg, aztán néhány használat után eldobhatod.
Copyright Né Kft. 2013 - Minen jog fenntartva
Design by TemplateCenter.EU